30 Temmuz 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu ✖ Gölgeler - Ilsa J. Bick (ASHES TRILOGY, #2)

Yazarı: Ilsa J. Bick
Çevirmeni: Barış Emre Alkım
Yayınevi: DEX
Yayın Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 499
Liste Fiyatı: 25.00 TL

Hayatta kalmak için ne kadar ileri gidersin?


 Ya değişim devam ediyorsa?

 Elektromanyetik darbe dalgası tüm elektronik aygıtları yok etmiş ve milyarlarca insanı öldürmüştü, geriye kalanların çoğunu da değiştirmişti.
Kıyamet hâlâ devam ediyor. Değişmişler hızla çoğalıyor, Bağışlanmışlarınsa hayatta kalma şansları giderek azalıyor. Kıyametin ardından Alex, Rule’un kendisini kurtaracağından ve ona aşkı tattıracağından emindi.

Ama yanıldı.

Alex şimdi, hayatta kalmak ve Tom’u bulmak için savaşmak zorunda; hem onu kullanmaya çalışan yetişkinlere, hem de onu parçalarına ayırıp yemeye çalışan Değişmişlere karşı.

Büyük başarı kazanan Küller üçlemesinin ikinci kitabı Gölgeler’le Ilsa J. Bick, bu kez yepyeni bir soruyu ortaya atıyor:

Çaresiz kaldığında bir canavardan daha zalim olur muydun?


Küller’in ikinci kitabı Gölgeler’e başlamadan duramazdım, kitap öyle bir yerde bitmişti ki ağzım açık kalmış ve ikinci kitaba doğru bir uçuşa geçmiştim. Tabi ilk önce kitapla şöyle bir kucaklaşıp kokusunu içime çekmiş, sonra “Şu Alex’e ne oldu? Onu öğreneyim yeter.” Düşüncesiyle başına oturup bir daha da elimden bırakamadım. Küller ve Gölgeler’in en sevdiğim yanı her bölümde öğrendikten sonra ağzı açık bırakan bir şeyler olması ve her bölümde heyecanın dorukta olması. Bir bölüm okumak için oturuyorsunuz fakat bir bakmışsınız ki kitabın başına oturuşunuzun ardından saatler geçmiş, hava kararmış.

Devam etmeden önce ilk kitaptan spoiler verebilirim, haberiniz olsun.i veririm zaten, spoiler verilmeden anlatılmaz. 


Küller’in bitişi öyle  ihtişamlı ve korkunçtu kitabın orada biteceğine inanamadım, kalakaldım. O kadar değişmişin karşısında savunmasız kalınca, “Al, kesin ölecek.” Dedim ama meraktan da yerimde duramadım. Zaten Jess konusunda şüphelerim vardı, bu işi çıkarı için yaptığı belliydi ama Alex’in Rule’den kaçabilmesine de sevinmiştim. Tabi Cris için gerçekten çok üzülmüştüm, onu çok sevmiştim ve döndüğünde Alex’i Rule’de bulamamaktan korktuğu da çok belliydi fakat Tom… Tom’a olan sevgim kocaman olduğundan onu bulmak için kaçmasına çok sevinmiştim fakat o değişmişlerle karşılaşınca resmen yüreğim hop etti.

Gölgeler’de daha fazla karakter devreye giriyor ve sadece Alex’in bakış açısından anlatılmıyor. Peter, Cris, Tom hatta bir ara Lena’nın bile bakış açısından anlatılıyor ve bağışlanmışlar  hakkındaki düşüncelerimiz şekil değiştiriyor. Özellikle bir bağışlanmış olarak ortaya çıkan Daniel (David de olabilir) kafamızı allak bullak ediyor ve bağışlanmışların aslında o kadar da güvende olduğunu düşündürtmüyor. Alex’in enteresan koku alma duyusunun sebebi de bir nevi açıklığa kavuşmuş oluyor.



Tek düşman Değişmişler değil. İnsanlar hayata tutunup bir avuç yiyecek için başkalarının hayatına kast edebiliyor, takaslar yapıyorlar. İkinci kitapta ortaya çıkan avcılar ise Bağışlanmışları topluyor, bunun karşılığında insanlara yiyecek ve hayati önem taşıyan şeyler veriyorlar. İnsanlar Bağışlanmışların neden değişmediğini merak ederek deneyler yapıyor, işin bu kısmı gerçekten iğrenç. Aynı  zamanda Değişmişlerin üzerinde de deneyler yapıyorlar ve onları bir hayvan gibi evcilleştirmeye çalışıyorlar, onları besliyorlar.

Bu kitapta ilk kitaba oranla daha fazla olay olduğunu söyleyebilirim çünkü dörtten fazla kişinin bakış açısından anlatılıyor. Tabi, yine üçüncü tekil şahıs kullanılıyor. Dört kişinin de neler yaşadığı anlatılınca olaylar gerçekten ilginç oluyor, benim bayılarak okuduklarım Alex  ve Peter kısımları fakat Tom’un avcılardan kaçması, atlattığı tehlikeler  de gerçekten iyiydi. Gerçi Alex kısımlarının olmadığı yerde azıcık sıkıldım ama en heyecanlı kısımlardı bunlar. Değişmişlerin hareket ediş biçimleri ve Kurt çok ilginçti.

Eğer ilk kitabı okuduysanız zaten ikinci kitabı da  okursunuz :D O bitişten sonra okumayan insan olmaz çünkü. Okuyun bu kitabı, birincisinden daha heyecanlı ama hangi kitap daha iyiydi diye sorarsanız ilk kitap derim. 

                                                                              PUANIM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder