26 Aralık 2014 Cuma

Mim ✖ Kitap Senaryoları


Ezgi (Athena'nın Güncesi) beni mimlemiş! Ne kadar mutlu oldum anlatamam çünkü şu sıralar bırakın kitap yorumu yapmayı, mimlerime bile geri dönemiyordum. Benim için eğlenceli oldu anlayacağınız, bunun için Ezgi'ye teşekkür ediyorum.


1. Bütün kitaplarından kurtulman gerekiyor. Sadece belirli türlerden (Fantastik, Kurgu olmayan ve senin seçtiğin bir tür) birer tane kitap kalabilir. Hangi kitaplar kalırdı?

Bu hoş bir seçim olmaz ama. Yani bir kitabı atmasam onun bağlı olduğu serinin diğer kitaplarını atmam gerekiyor ki bu kesinlikle hoş değil. Ama yine de... Bilimkurgu olan The 100, fantastik olan Ara Dünya ve... Kurgu olmayan kitabım var mı ki benim? Kişisel gelişim buna dahilse Anthony Robbins'in İçindeki Devi Uyandır (Bu adamı nedense çok seviyorum) olabilir. 

2. Kitapçıdasın ve senden küçük birinin annesine okumayı sevmediğini söylediğini duyuyorsun. Ama annesi onun bir kitap alması konusunda ısrar ediyor. Yanlarına gidiyorsun ve okumayı fazla sevmeyenler için uygun olduğunu düşündüğün bir kitabı öneriyorsun. Bu hangi kitap?

Neil Gaiman, Caroline. Kesinlikle ve şiddetle bunu öneririm çünkü hem kapak tasarımıyla, hem punto büyüklüğüyle hem de etkileyici konusuyla kitap okumayı sevmem diyen herkesi çekebileceğini düşündüğüm bir kitap. Ondan sonra da animasyonunu izletirsin, ohh mis.

3. Kendini iyi hissetmiyorsun ve toparlanmaya ihtiyacın var. İyi bir ruh hâline girmek için hangi kitabı okursun?

Fantastik ve kendimi neden iyi hissetmediğimi unutturacak bir kitap olmalı diye düşünüyorum. Mesela benim ailevi sorunlarım varsa kitapta bunlar olmamalı, hatta aileden bile bahsedilmemeli. Çok iyi hatırlıyorum, iki yıl önce böyle bir ruh haline kapılmıştım ve Kemikler Şehri'nin başına oturmuş, kitabın son sayfasını çevirmekle beraber toparlanmıştım. Kemikler Şehri olabilir bak. 

4. Küçüklüğüne zaman yolculuğu yapıyorsun. O zamanki hangi kitaba kendini kaptırırdın?

Açlık Oyunları der susarım. O benim ilkim gibi bir şey. Tabi 100 Temel Eser ve birkaç klasik dışında. Açlık Oyunları'ndan sonra koca koca kitaplar okur olmuş, daha önce adını duymadığım türlerle tanışmıştım ama eğer daha derine inersen Alice Harikalar Diyarında derim. Benim çocukluğum o kitapla geçti, en az elli atmış kez okumuş bir o kadar da hem çizgi filmini hem de filmini izlemişimdir. Hatta bir ara dizisini yapmışlardı ve iğrenç ötesi bir şey olmasına rağmen izlemiştim. Sanırım Melis'i (Melis Kitaplar Diyarında) de bu nedenle seviyorum. 

5. Arkadaşın sana 4 günlük bir tatil sürprizi yapıyor ve bavul hazırlaman için sadece 1 saatin var. Yolda okumak için hangi kitabı alırdın?

Yabancı, Felsefe Taşı, Ara Dünya ve Yetenek. Henüz okumadığım ve kitaplığımda küskün küskün bekleyen kitaplar bunlar.

6. Evin soyuldu! Endişelenme, her şey yerinde ancak kitaplığın yağmalanmış. En çok hangi kitabının güvende olmasını isterdin?

Ben kitaplarına o kadar da önem veren bir insan değilim açıkçası, tabi eğer yeni almamışsam ya da okumamışsam olayın boyutu değişir. Ama en çok merak ettiğim arkadaşlarımdan ve kütüphaneden ödünç aldığım kitaplar olurdu herhalde.

7. Arkadaşın kitabını ödünç alıyor ve berbat bir hâlde geri getiriyor. Hangisini yapardın? 
a) Fark etmemiş gibi davranırdın. 
b) Aynısından sana almasını isterdin. 
c) Gizlice onun bir kitabına da aynısını yapardın.

Bir iki sayfasını katlasa bir şey olmaz diye düşünüyorum ama berbat bir hale getirmek mi? Kitapları konusunda o kadar da titiz olmayan ben bile kesinlikle a şıkkını uygulayamam herhalde. "Çivi çiviyi söker." hayat felsefeme karşın aynısını ona yapmazdım ama kesinle kitabın aynısından aldırırdım. 

İşte benim mimlediklerim!

Melis Kitaplar DiyarındaKitapların SenfonisiRomantik Optik (Bu arada Romantik Optik'in yeni tasarımı muhteşem olmuş!) Kitap Dedikodusu

Cadıların hepsini mimleyiverdim :D 

2 yorum:

  1. Ben sizin cevaplarınızı okuyunca neden bu kadar mutlu oluyorum :o Çok eğlenceli olmuş, yani okuduklarım arasından en kötü kız benmişim hep ben c demişim hep ben :D Bu arada bloguma bakabilirsin sevimli şey :3 http://kitap-gurmesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok sevindim şuan :D Yani ilk defa mimlerden birine böyle bir tepki alıyorum ve bu beni çok sevindirdi açıkçası :) Bloguna da hemen bakıyorum :)

      Sil