22 Mart 2015 Pazar

16. KCY Blog Tur ✖ Baksana Talihe (Talih, #2) - Müjde Aklanoğlu | Tanıtım Videosu

   


    Herkese koskocaman bir merhaba! 

   16. Blog Turumuzda Cadılar olarak Kör Talih serisinin ikinci kitabı olan Baksana Talihe ile karşınızdayız. 

   Kör Talih turundan bu yana çok uzun zaman geçmemiş olmasına rağmen bana aradan yıllar geçmiş gibi geldi, malum o zamandan bu yana Cadılar olarak bayağı yol kat ettik. Öte yandan böyle kalın kitapları bu kadar hızla yazabilen Müjde Aklanoğlu beni hayretlere düşürüyor. Eğer Müjde'nin kitaplarından birini okuduysanız, ya da en azından kitaplarından birini karıştırdıysanız kullandığı kelimelerin alışılagelmişin dışında olduğunu, uzun cümleler kurmakta üstüne olmadığını ve betimlemeler konusunda eline su dökülmeyeceğini bilirsiniz. Bazı okurlar betimlemelerin bu kadar olmasından rahatsızlık duyabilirler ama bence bu bir kitapta en önemli parçalardan bir tanesi. Betimlemelerin az yapıldığı, basit cümlelerden oluşmuş kitaplar benim için içi boşmuş gibi görünüyor, okurken yeterince keyif alamıyorum. Bana deli diyebilirsiniz ama bunlar benim için önemli şeyler. Ayrıca kullandığı kelimeler, dili kullanış biçimi bir yazarın hangi seviyede olduğunun göstergesi olduğunu düşünüyorum ve Müjde Aklanoğlu dili kullanma konusunda usta bir yazar.

   Öte yandan, birinci kitap benim için eğlencesi bol, bazı yerlerinde gülebildiğim bir kitapken ikinci kitapta üzüldük de üzüldük. Yani iki aşığın birbirlerine istemeden de olsa ne kadar acı çektirebileceklerini gördüm ve dedim ki, aşk bana göre değil. Hazal'ın çektiği acılar, ortasına düşüverdiği entirikalar... Ben olsam bırakıp arkama bile bakmadan kaçmıştım.

   Bu kitapta puntonun küçülmesinden oldukça şikayetçiyim efendim, okurken gözlerim bozulacak sandım. Kitapla alakalı tek şikayetimin bu olduğunu söyleyebilirim. Onun dışında ilk kitaba göre biraz daha ağır giden, biraz daha hüzünlü bir kitaptı.

Benden şimdilik bu kadar. Bilgisayarım bozulduğu için de tanıtım videosunu ancak bu kadar yapabildim, kusuruma bakmayınız. Hatırladım da, Kör Talih turunda da bilgisayarım bozulmuştu. Ah, ah şansa bak.

Çekilişe katılmayı unutmayın sakın, kitaplarımız da imzalı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder