25 Temmuz 2015 Cumartesi

Okuma Etkinliği ✖ Çevrimiçi Kız - Zoe Sugg (Girl Online, #1)


Kitap Adı: Çevrimiçi Kız
Orijinal Adı: Girl Online
Yazarı: Zoe Sugg
Seri: Girl Online, #1
Çevirmeni: Sevinç Seyla Tezcan
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 360
Yayın Yılı: 2015
Türü: Genç Yetişkin, Romantik, 
Goodreads Puanı: 3.78  (15,105 Oylama)
Fiyatı: 25 TL
Benim Puanım: 3/5





Twitter'da 3,5 milyon, Instagram'da 4,5 milyon ve Youtube'da 8 milyon takipçiye sahip internet fenomeni ve Zoella blogunun yaratıcısı Zoe Sugg'ın ilk romanı.


Hakları 35 ülkeye satıldı ve sadece İngiltere'de 400.000'in üzerinde satışa ulaşarak 2014'ün en hızlı satan kitabı oldu. Yayımlandığı ilk hafta satış rekoru kırarak E. L. James, J. K. Rowling, Stephenie Meyer ve Dan Brown gibi yazarları geride bıraktı. Penny'nin bir sırrı var.

Penny, Çevrimiçi Kız rumuzuyla arkadaşlık, erkekler, çılgın ailesi ve hayatını ele geçirmeye başlayan panik ataklarla ilgili hislerini blogunda paylaşmaktadır. İşler iyice sarpa sarınca, ailesi hava değişiminin Penny'ye iyi geleceğini düşünerek onu hemen New York'a götürür. Burada, muhteşem yakışıklı gitarist Noah'ya ilk görüşte âşık olan Penny, aralarında geçen her şeyi blogunda anlatmaya başlar. Ancak Noah'nın da bir sırrı vardır; Penny'nin herkesten gizlediği blogger kimliğini ve en yakın arkadaşıyla ilişkisini tehdit edecek kadar büyük bir sır…

"Her zaman bir kitap yazmayı hayal etmiştim. Bu hayalimin gerçekleştiğine inanamıyorum. Çevrimiçi kız benim ilk romanım ve onu okuyacağınız için çok heyecanlıyım."
-Zoe-








   Herkese merhaba! Bu yazımda blogger Zoe Sugg'ın, bizim bildiğimiz ismiyle Zoella'nın ilk kitabı olan Çevrimiçi Kız'dan bahsedeceğim, 5BTK ekibi olarak Çevrimiçi Kız'a okuma etkinliği yapıyoruz. Çekilişe katılmak isterseniz tıklayın.

   Kitabın en az yazarı kadar tatlı bir kapağı yok mu sizce de? Mavinin çok güzel bir tonu kullanılmış ve fotoğraf ayrıntıları çok hoş. Açıkçası kitabın kapağı benim çok hoşuma gitti, ciltli ya da kulakları olsaydı daha güzel olabilirdi ama her şeye rağmen çok tatlı. 

   Normalde bu tarz kitaplar okumaktan hoşlanmıyorum ama yazarının çok sevimli bulduğumdan nasıl bir şey yazmış olabileceğini merak ettim. Özellikle isminden ve arka kapağından dolayı Zoe Sugg'ın hayatından birkaç parçanın kitaba yansıyacağını düşünmüştüm ki tahminlerim doğru çıktı. 

   Penny oldukça sakar ve biraz da patavatsız bir kız. Artık adını şansızlık mı koyarsanız, kötü karma mı koyarsınız bilemeyeceğim ama hayatımda okuduğum en sakar ve saf karakter. Utangaçlığı da buna eklenince talihsiz olaylar zincirinden bir türlü kurtulamıyor. Başına hiç olmadık, okurken onun için üzülüp ona acıyacağınız olaylar geliyor. 

   Penny'nin dilinden anlatılmasaydı olanlara üzülmek yerine gülerdim. 

   Elliot, en yakın arkadaşı ve kitaptaki en sevdiğim karakter, uzun zamandır Penny'nin komşusu ve kendine göre sorunları olan biri. Ailesiyle eşcinsel olması konusunda bir takım problemler yaşamasına rağmen oldukça neşeli ve eğlenceli biri. Aynı zamanda harika giyiniyor ve bir kızın sahip olabileceği en iyi erkek arkadaş. Penny'nin sürekli yanında olması, onu rahatlatması ve insanlara karşı durması için onu desteklemesi harika bir şey. Bana katlanabilecek çok az arkadaşım olduğundan Penny'nin sorunlarıyla boğuşabilen Elliot'ın benim arkadaşım olmaktan mutluluk duyabileceğini düşünüyorum. Her eve lazım. 

   Çevrimiçi Kız blogunun sahibi olduğunu da bir tek Elliot biliyor. 

   Blog demişken...

   Penny yaşadıklarını, deneyimleri, hislerini, düşüncelerini yazıp tüm dünyaya açabileceği anonim bir bloga sahip. Hayatınında olup biten gelişmeleri bu blogta paylaşıyor, tabi ilk başka çok takipçisi olmuyor ama ilerleyen zamanlarda hepimizi kıskandıracak kadar takipçiye sahip oluyor. Okulunda silik ve sakar olan Penny sanal dünyada oldukça popüler. 

   Ailesinin işi sebebiyle New York'a giden Penny'i orada büyük bir sürpriz bekliyor. Belki de hayatının aşkı bekliyor demeliyim, emin değilim. 

   Oldukça tatlı bir hikaye bence, bana amerikan gençlik filmlerini hatırlattı. Her şey kötü bir şekilde ilerlerken bir anda evren hayatın o kadar kötü olmadığı konusunda birkaç ufak hediye veriyor Penny'e. Sonra yine her şey mahvoluyor. 

   Tamam, çok iç açıcı olmadı ama Penny için New York'ta yaşadıkları hayallerinin de ötesindeydi, cennet gibiydi. Öte yandan tekrar İngiltere'ye dönmesi ve bıraktığı hayatıyla yüzleşmesi gerekiyordu. 

   Yazarın basit bir hikayeyi eğlenceli ve akıcı bir şekilde işlediğini düşünüyorum. Öte yandan Penny'nin başına gelen birkaç sakarlık gerçekten içler acısıydı, bu gibi durumlar biraz daha gerçeğe bağlı kılınarak düşünülseydi daha iyi olabilirdi. Penny aptal bir kız değil, sadece hassas ve utangaç ama bazı kısımlarda onun düşüncelerini okuyor olmasam aptal olduğunu düşünebilirdim. Bunun dışında fena bir kitap değildi, dediğim gibi çok tatlı bir hikayeye sahip.


2 yorum:

  1. kitapta cinsel içerik bulunuyor mu? Eşcinsellik ile ilgili çok derin bir anlatım var mı? Eğer cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinsel içerikle alakalı içeriği geçtim göndermeler dahi yok, sevimli bir anlatımı ve konusu var fakat okuma tarzına ve yaşına göre kitap biraz çocukça gelebilir. Ben sevdim ama bundan iki üç yıl önce okusaydım kesinlikle bayılırdım.

      Sil