8 Ağustos 2015 Cumartesi

KCY Blog Tur ✖ Yağmur Yağarken - Lisa De Jong (Rains, #1)


Kitap Adı: Yağmur Yağarken
Orijinal Adı: When It Rains
Yazarı: Lisa De Jong
Seri: Rains, #1
Çevirmeni: Duygu Yücel
Yayınevi: GO! Kitap
Sayfa Sayısı: 400
Yayın Yılı: 2015
Türü: Yeni Yetişkin, Romantik, Dram
Goodreads Puanı: 4.34 ( 11,160 Oylama)
Fiyatı: 17 TL
Hayatım bir gecede sonsuza dek değişti.
Beau benim ilk aşkımdı. Sonra her şey altüst oldu. Artık hiçbir şey eskisi gibi değil. Ona nedenini söyleyebilsem keşke. Ama söyleyemem. Hiç kimseye söyleyemem. Ona ne kadar ihtiyacım olduğunun farkında bile değilmişim. Ta ki gidişiyle yapayalnız kalana kadar.
Sonra Asher Hunt çıkageldi. Büyüleyici bakışları ve muzip gülümsemesiyle... Herkes ondan uzak durmamı söylüyordu. Oysa onun tek yaptığı beni esir alan acılarımı dindirmekti.
Ben, kaderimin o yağmurlu gecede mühürlendiğini sanıyordum ama Asher bana bunun sadece yeni bir başlangıç olduğunu gösterdi. Beni kurtardı. Bana yeniden umut verdi.
Ama şimdi hayatım bir sır yüzünden bir kez daha altüst olmak üzere…  








Herkese merhaba! 20. blog turumuz olan Yağmur Yağarken ile karşınızdayım, fazla vaktim olmadığından normale oranla biraz daha kısa bir yorum olacak fakat tanıtım videosuyla yetinirsiniz diye ümit ediyorum.

Öncelikle, arka kapağından konusunu pek anlayamadığımız için kısa bir özet geçmek istiyorum. Tabi spoiler vermeden.

Kate bundan iki yıl önce bir partide okulun altın çocuğu Drew tarafından tecavüze uğruyor. Önceden hayat dolu olan Kate uğradığı tecavüz sebebiyle psikolojisi bozuluyor ve iki yıl boyunca bunu annesi dahil kimseye anlatamıyor. Çünkü ona Drew'in tecavüz ettiğine kimse inanmaz, en azından bu düşünceyi o kadar benimsemiş ki bunu kimseye anlatmamış.

Küçüklüğünden beri en yakın arkadaşı ve aynı zamanda aşık olduğu komşusu Beau ise Kate'deki bu değişimin sebebini çok merak ediyor ama neler olduğunu bir türlü öğrenemiyor. Beau şimdi üniversite için beş saat uzaklıktaki bir yere gidiyor ve Kate sorunlarıyla baş başa kalıyor.

Sonra... Asher Hunt geliyor.

Evet, Asher Kate'in yaralarını sarıyor sarmasına ama kendisinin yaraları Kate'inkinden çok daha derin. Devam eden süreçte ise Kate ve Asher'ın yakınlaşmalarını ve Asher'ın sırrının ne olduğunu merak ederek geçiriyoruz.

Benim yorumumu gelecek olursak...

Hayatımda okuduğum en akıcı kitaplardan biriydi, kitap 400 sayfa olmasına rağmen normalde okuduğumdan en az iki kat daha hızlı okuduğum bir kitaptı. Şu sıralar epey meşgul olduğumdan bu da beni açıkçası epey mutlu etti. Ama ne yazık ki birkaç eksik noktasını da söylemeden geçemeyeceğim.

İlk olarak yazarın anlatımı çok sadeydi. Tamam, çoğu okurun aksine betimleme ve içsel tasvirleri diyaloglardan daha çok seviyor ve sayfalar boyunca bunları okumaktan sıkılmıyorum ama Lisa De Jong'un anlatımının betimleme sevmeyen insanlar için bile sade olduğunu düşünüyorum. Bu özelliği kitabın ortalarına kadar fark etmemiştim, hatta harika alıntılar çıkardım fakat tuzsuz bir yemek gibiydi. Evet, yemeklerden örnek vermek tam bana göre.

Ve... Asher ve Kate'in yakınlaşmalarının çok daha derin işlenmesi isterdim açıkçası. Sonuçta Kate psikolojik açıdan epey hassas ve Asher bir nevi onun kurtarıcısı. Azıcık daha derin işlenseydi, diyaloglar oluşturulurken üzerinde biraz daha düşünülseydi çok daha güzel olurdu.

Tüm bunlara rağmen psikolojik kitap okumayı çok sevdiğimden Yağmur Yağarken'i sevdim açıkçası. Ayrıca kitabın basımı her zamanki GO kitapları kadar güzeldi. Kapağına laf edenler, beğenmeyenler olmuştu ama dostum... Orijinal kapak kullansalar suç kullanmasalar suç.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, ben Beau'yu tutuyorum. EHEHEHEH.

Bu kitabı psikolojik, dram ve romantik okuyucularına öneriyorum. Kendi ellerimle hazırladığım tanıtım videosunu izlemeyi unutmayın!!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder